nice

Alltså det här med slöja... ibland kan man ju få en massa konstiga blickar, till och med människor som bara glor och blir arga. De har verkligen hat i blicken. (Mest kanske mot min kvinnoförtryckande man :)
Fast det har nog aldrig hänt mig i Sverige. Inte hatblickar, men i Frankrike har det hänt rätt ofta. Då kan man ju bli lätt upprörd, fast ibland så händer det ju tvärtom - att man får positiva blickar och kommentarer.
Alltså det finns ju en massa härliga trevliga människor därute som är öppna och nyfikna på vad det egentligen handlar om. Jag var i Lycksele på sjukhuset i måndags och träffade de härligaste sjuksköterskorna som jag någonsin träffat. Helt underbara. Och så gillar jag människor som  vågar fråga typ: Jaha, så du är muslim och hur blev du det?  Alltså alla behöver ju inte gå omkring och fråga hela tiden, men det är ändå rätt störande med människor som låtsas som ingenting. Fast jag förstår dem också, men det är ändå rätt jobbigt när man ser på dem att de är generade att fråga. Som om det vore något hemskt. Ja, jag vet inte. Men det är ju inte precis någon sjukdom.

Nog om det.
Snart är det dags för vårstädning i lägenheten.

Dagens Vers
Allah (swt) säger i Koranen:
Gud har anbefallt människan att visa godhet mot sina föräldrar; hon bör tänka på att modern har burit barnet genom det ena svaghetstillståndet efter det andra, fött det och ammat det under två år. Tacka Mig och tacka dina föräldrar och minns att Jag är målet för er färd.
Koranen (31:14)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker det är fantastiskt att du är så öppen med din religion, att du vågar stå för den du är och det du tror på :)Keep it up!!

2008-05-18 @ 17:35:18
URL: http://bluemist.blogg.se
Postat av: Maria

Tack vad snällt! Roligt att du hittat hit.
Ha det gott

2008-05-18 @ 21:33:55
URL: http://maryam.blogg.se
Postat av: Linda

Hej!
Jag tycker att du ser frän ut i slöja. Men jag är nyfiken på hur du ser ut i håret. Jag tror att du har ljusbrunt hår.. =) Jag är som du kanske förstått inte religiös för fem öre men jag tycker ändå att religion är spännande. Roligast i skolan efter svenska var ju religion, kul att läsa och se film om hur andra gör! =)

2008-05-19 @ 17:20:01
URL: http://mammagruppen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0