Barnarbete

Idag har vi städat och stått i. Ja, jag skriver VI eftersom jag och Naima har städat. Hon älskar att moppa golvet, det är ju kul för mig.
Såklart att jag är för barnarbete! Man måste ju utnyttja deras energi... :)

Dagen har hittills bara flugit iväg. Jag planerar såklart redan vad jag ska äta ikväll, jag tror det blir linssoppa. Hamed jobbar så då känns det inte så speciellt kul att göra något extra bara för mig. Fast jag såg på en fin blogg ett tips om en annan blogg :) där det fanns en massa gott. Jag blev ganska så sugen på muffins... Mmm. Jag tror att jag måste gå och handla en sväng så jag kan baka.

Idag ska de äntligen komma o sätta upp parabolen, inchallah. Nu har vi väntat på det i två veckor och de har alltid haft en ursäkt. Jag vill se på Iqra!!!
Tvätta kläder borde vi också göra... läsa dagens kapitel ur Koranen... fixa mat till barnen... och så har jag lovat Naima att vi ska ut och gunga...

Peace

Kommentarer
Postat av: Zahra

Salaam aleikum! Tack för berömmet och länkningen :-) Och jag rekommenderar varmt den andra bloggen, har bakat två av hennes muffinsrecept och dom är alldeles fantastiska mashallah!



Hoppas du har en trevlig kväll syster!

2008-09-04 @ 20:44:39
URL: http://www.zahrasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0