Byte?

Ja, jag sitter här och funderar på att skaffa mig en snyggare blogg (?) ... Hm... jag ska testa ett tag och se... ni får adressen sedan :)...

Annars har dagen flytit på. Vi har äntligen fått se på parabolen och vi har zappat igenom en massa fredagspredikningar hela morgonen :) Alhamdulillah! Sedan har jag strukit en massa massa kläder (man måste ju sysselsätta sig med något!), läst dagens kapitel i Koranen, och?
Jo, vi har varit och handlat. Fast det är ju inte så bra att handla när man är hungrig... men vi kom ganska lindrigt undan. Lite färdigkäk - vegschnitzlar, falafel och så konserverad fruktsallad (min favvo under ramadan! Fast helst ska man ha i granatäpple, ännu mer frukt och så ska den vara iskall...)
Fredagshandla.
Jag kom ihåg när jag var liten och hur mycket jag såg framemot att få fredagshandla med mamma och pappa. Det var värsta grejen.
Roliga intressen, visst :)?
Då brukade de alltid köpa någon färdigmat, typ fryst pizza och så städade de hela kvällen - sedan var det helg. Fast egentligen har det väl aldrig funnits något sådant (alltså helg) för mina föräldrar, helger som vardagar har de arbetat.
Mina fina föräldrar...
Mina duktiga fina föräldrar som alltid har kämpat och stått i.

Jag ber till Gud att de får vara friska och krya och må gott till deras dagar är slut! Amin.
... och så skulle jag ju vilja att de blev muslimer också :) men det är Allah som bestämmer...

Luften är så frisk och härlig ute, machallah!
Nu ska jag fixa mat till Naima och Yusef, sedan måste vi ut och andas lite.

----------------------------------------------------------------------------------
Tack Allah för allt som du gett mig och först och främst tack för att jag fått upptäcka Islam - kärleken till Dig!

Asalam aleikoum

Kommentarer
Postat av: Mikael Damberg

Allah bestämmer inget eftersom det är bevisat att han inte finns.

2010-09-21 @ 01:17:46
URL: http://www.socialdemokreterna.se
Postat av: Maud Drüsser

Åh äntligen en värdig kommentar, håller helt med dig Mikael.

2010-09-21 @ 01:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0