Dag 2...

... har bara börjat och jag har redan varit nära några gånger att stoppa mat i munnen :). Plus att Hamed REDAN har kört sitt årliga ramadanskämt med mig :) (han låtsas att han råkat äta något... superroligt :) fast jag går alltid på det... typiskt)

Jaja, och så gäller det att fylla denna dagen med en massa nyttigheter. Vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har ännu inte läst dagens kapitel av Koranen och så måste jag lufta barnen lite. Det gäller att planera in bönerna och så att allt passar tiderna, har inte bestämt mig ännu om jag ska gå ut innan dhurbönen eller efter... hjärnan går inte på högvarv :)

Ikväll tror jag att jag ska göra bricks (typ vårrullar) fyllda med ris och tonfisk... Mmm.
Inchallah.
Annars just nu så har jag lust att dricka ett stort glas mjölk, alldeles kall och frisk, med stora härliga dadlar från Medina som smakar godare än den godaste kolan.

Just nu lyssnar jag på Hani Arrifai, machallah (från www.saint-coran.net)
Det gör mitt hjärta ömt, lugnt och fyllt av kärlek. Lyssna!

Må Gud vara med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0