Morgonstress

Så typiskt.
Jag gillar inte att stressa på  morgonen när jag vaknar, och de som känner vet nog kanske att jag inte är den stresståliga typen som kan ta det coollungt när det gäller :). 
På morgonen brukar jag aldrig ställa någon väckarklocka, det skulle ju bara vara en dröm att få bestämma SJÄLV när man skulle stiga upp eller bara få vakna för att man helt enkelt hade sovit tillräckligt :). Vanligtvis brukar Yusef vakna först, typ kring åtta. Men just idag när vi hade tid för vaccinering så bestämde han sig för att vakna halv tio (vi skulle vara där 10 - så så illa var det kanske inte) Men ändå.
Jag behövde ju ingen frukost, men det känns synd att behöva slita i barnen och stressa på dem.
Naima fick åka till morfar och fika, tur för henne.
Tur för Yusef (och mig) att hans frukost alltid är perfekt temperatur, full av alla vitaminer som behövs och alltid på plats. Amning är toppen! (när den funkar, såklart...)

Annars regnar det ute och jag har stor lust att hoppa under täcket igen. Inga speciella planer för idag. Det känns som att den här dagen kommer att gå långsamt.
Måste hitta på något (kreativt?).
En sådan här dag skulle det vara kul att kunna sy och ha fantasi.
Synd att jag inte kan sy och synd att jag inte har fantasi.
...
Baka kanske...
Igår så hade jag sett framemot att få baka croissanter . Vi hade köpt fuskdeg som bara är att rulla ut och in i ugnen (så baka kanske man inte riktigt kan säga att det är), smarrsmarr tänkte jag - innan jag såg att det var alkohol i degen.
Lite arg blev jag bara. Lite mycket.
Varför tittade jag inte innan jag köpte den? Varför alkohol i en croissantdeg?

Nej, just nu så är det täcket och sängen som lockar mest. Vi ses


Kommentarer
Postat av: jessica lundström

Det är alkohol i för att hjälpa till vid jäsningen. Naturligtvis så försvinner alkoholen under jäsningsprossesen och/eller under tillagningen (uppvärmning). Det är samma med pizza. Alla pizzerior häller öl i degen.

2008-09-03 @ 12:13:37
URL: http://lappjess.blogg.se/
Postat av: Zahra

Salaam aleikum wa rahmatullah! Nu fick jag äntligen tid att titta in på din blogg som jag lovade när du kommenterade "hos mej" :-) Och vilken mysig blogg du har mashallah! Det är alltid så roligt att läsa om andra systrar.



Jag hoppas du och din lilla familj får en underbar ramadan och må Allah acceptera era böner och er fasta!

2008-09-03 @ 16:25:57
URL: http://www.zahrasblogg.blogspot.com
Postat av: Zahra

Måste tillägga som svar på Jessicas kommentar... Jag har jobbat på en pizzeria och där hade dom ingen öl i degen, alhamdulillah! Har faktiskt aldrig hört talas om att någon skulle ha det. Så det borde definitivt gå att hitta utan, inshallah.

2008-09-03 @ 16:28:32
URL: http://www.zahrasblogg.blogspot.com
Postat av: jessica lundström

Jag har också jobbat på pizzeria , flera stycken faktist och alla har använt sig av öl i pizzadegen.

Men jag håller med, det går ju att göra utan.

2008-09-04 @ 19:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0